Spørgsmål og svar

1. Hvad er mit brugernavn og adgangskode til Jobmidt?
Du opretter selv dit brugernavn og adgangskode første gang, du logger ind på Jobmidt. Klik blot på Log ind i øverste højre hjørne af hjemmesiden. Har du glemt din adgangskode, kan du trykke på "glemt adgangskode" på loginsiden, hvorefter du vil modtage en e-mail til at nulstille din adgangskode.
2. Hvordan får jeg som arbejdsgiver et stillingsopslag på Jobmidt?
Vi hjælper dig til at finde den rette kandidat. Klik her for at se dine muligheder for at annoncere dit job. Vi tilbyder forskellige produktpakker tilpasset dit behov. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller specielle behov. Vi sidder klar til at hjælpe.
3. Kan jeg få hjælp til at skrive et stillingsopslag?
Selvfølgelig! Vi har stor erfaring med at lave stillingsopslag til forskellige brancher, da vi har tæt kontakt til mange midtjyske virksomheder, når de befinder sig i en rekrutteringsproces. Ring eller skriv til os - så hjælper vi dig.
4. Hvordan når jeg ud til de kandidater, som allerede er i job?
Du er kommet til det rette sted. Når du opretter en jobannonce på Jobmidt, rammer du først og fremmest de aktive jobsøgere, men du rammer også de passive jobsøgere, da Jobmidt har en stor mængde faste brugere. Hvis du ønsker at ramme både aktive og passive jobsøgere, anbefaler vi Jobmidt Premium eller Premium+ pakken, hvor du opnår den optimale eksponeringsgrad via koblingen mellem nyhedssites, jobnet.dk, Google, Facebook, LinkedIn samt blandt andet forside- og topplaceringer på Jobmidt.
5. Hvordan gør jeg min jobsøgning mere målrettet?
Har du lavet en søgning, eksempelvis på ”tømrer,” får du alle tømreropslag – og relaterede annoncer – i hele landet. Du kan så bruge filtrene til venstre på søgeresultatsiden til at målrette søgningen endnu mere, så det eksempelvis kun er stillinger i Herning, der vises. Du kan også sortere på, hvornår annoncerne er indrykket, hvis du kun vil se de stillinger, der er slået op i dag.
6. Hvordan søger jeg et job?
Når du finder en jobannonce på Jobmidt, som du synes, passer dig godt, fremgår det af annoncen, hvordan du skal søge. Ansøgningsprocessen bestemmes af den pågældende virksomhed, der søger en ny kollega. Det kan være via e-mail eller et link til en ekstern side, hvor du skal ansøge ved brug af arbejdsgiverens rekrutteringssystem.

Har du problemer med din jobsøgning på Jobmidt, så kontakt os
7. Når jeg har sendt en ansøgning, hvornår hører jeg så noget?
Jobmidt har som jobportal kun mulighed for at annoncere ledige stillinger. Al kontakt, efter ansøgningen er sendt, er virksomhedens ansvar. Det er op til dig at holde dig informeret og følge op på din ansøgning.
8. Hvad er en jobagent?
En jobagent holder dig informeret, når der oprettes nye jobannoncer på Jobmidt, som matcher de søgekriterier, du brugte, da du oprettede agenten. Din jobagent sørger for at sende relevante stillinger direkte til din indbakke, så snart de er oprettet på Jobmidt. Tryk her for at oprette din personlige jobagent.
9. Hvordan afmelder jeg min jobagent/brugerprofil?
Du kan til enhver tid afmelde din jobagent og bruger på Jobmidt. Du afmelder din jobagent via afmeld- linket i din jobagent e-mail. Er du registreret bruger på Jobmidt, kan du logge ind og vælge ”Mine jobagenter” på "Min side". Her kan du se dine jobagenter, slette dem, deaktivere dem, redigere dem eller omdøbe dem. Det er også her, du sletter din profil på Jobmidt.

Oplever du problemer med at logge på eller afmelde din jobagent/brugerprofil, så kontakt os
10. Kan jeg have mit CV til at ligge på Jobmidt?
Ja. Hvis du har oprettet en profil, kan du have det liggende på din egen personlige side. Så kan du let lægge det ved din ansøgning, når du finder et interessant job.
11. Hvorfor skal jeg have en jobprofil på Jobmidt?
Som jobsøgende kan du med en brugerprofil på Jobmidt få et overblik over ledige stillinger. Du kan nemt gemme interessante stillingsopslag og nemt finde dem igen på et senere tidspunkt. Du kan ligeledes se dine jobagenter, hvilke ansøgninger du har sendt via Jobmidt og hvilke dokumenter, du har gemt til fremtidige ansøgninger.
12. Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg vil søge et job?
Hvis du er interesseret i et job, du har set på Jobmidt, skal du kontakte arbejdsgiveren eller følge den anviste rekrutteringsproces. Hvis du har spørgsmål vedrørende et job, du allerede har søgt, eller blot mangler information om rekrutteringsprocessen, skal du ligeledes tage direkte kontakt til arbejdsgiveren.

Har du spørgsmål vedrørende brugen af Jobmidt, problemer med hjemmesiden eller andet, så kontakt os
13. Er mine informationer sikre?
Ja. Vi håndterer alle informationer fortroligt i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Samtidig er al information, som lægges på Jobmidt, krypteret.