Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analytisk stærk regnskabskollega til spændende dataudviklingsopgaver

Skatteforvaltningen, Herning

Herning, Vestjylland

Indrykket
04-01-2022

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389418
Kontakt
 
Tlf
72373266
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-01-2022
Udløber
24-01-2022
Kviknummer
LJA-83173407
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig

Har du solid erfaring med dataudviklingsopgaver, der kræver stærke analytiske og regnskabsmæssige kvalifikationer? Trives du i et udadvendt job, hvor du får ansvar fra start, og hvor du bliver en del af et bredt fagligt samarbejde med fokus på god service? Vil du være med til at udvikle og styrke processerne i udgiftsregnskabet, så de skaber værdi for andre og understøtter en stor koncern, som Skatteministeriet? Så er du måske vores nye kollega i Regnskabsservice.

Dine kommende kollegaer sikrer kvalitet og korrekthed i Skatteministeriets udgiftsregnskab
Vi varetager en meningsfuld opgave med at kvalitetssikre og afstemme regnskaberne, således grundlaget for aflæggelse af et korrekt regnskab på §9 sikres for hele Skatteministeriets koncern. Vi arbejder for at levere en professionel og effektiv service overfor Skatteministeriets ansatte, og der skal du bruge din faglighed og teknisk kunnen indenfor datarapportering og procesoptimering til at skabe værdi for hele koncernen i et tæt samarbejde med Skatteministeriets økonomifunktioner.

Regnskabsservice er placeret i Herning, og du vil blive en del af et mindre datateam på 3, som er en del af et kontor med 18 kollegaer med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund.

Dine primære opgaver i et udviklings- og serviceorienteret miljø:

  • Medvirke til at sikre og udvikle værdiskabende processer indenfor regnskabsområdet, herunder automatiseret processer.
  • Bidrag og sparring i forbindelse med dataudviklingsopgaver indenfor regnskabsområdet både internt og på tværs af Skatteministeriets koncern
  • Udarbejdelse af regnskabsdata i Power BI til brug for statistik, analyse mv. til alle niveauer i koncernen.
  • Samarbejde med økonomifunktionerne i koncernen omkring dataudvikling, herunder beskrivelse, løsning og implementering
  • Sikre levering af materiale til brug for revisioner og aktindsigter
  • Vedligeholdelse og kontrol af systemer og adgange, herunder vores del af Shared Servicesystemet
  • Koordinere systemudviklingsopgaver i tæt samarbejde med øvrige kontorer
Kollega med stor interesse for dataudvikling og procesoptimering
Du har en relevant uddannelse og et godt kendskab til regnskabsopgaver. Om du har erfaring fra det offentlige, revisionsbranchen eller det private erhvervsliv kommer sig ikke så nøje, men det er vigtigt at du brænder for at arbejde med Excel og Power BI, og måske endda vil kalde dig selv en nørd på området.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en ægte passion for regnskab, Excel og Power BI
  • Besidder et højt personligt drive og er engageret, omhyggelig og kvalitetsbevidst i opgaveløsningen
  • Er fleksibel med hensyn til opgaver, der skal løses med korte deadlines
  • Kan sætte dig ind i ledelsens behov for rapportering på regnskabsområdet
  • Har gode samarbejds- og kommunikationsevner
  • Er en stærk formidler i både skrift og tale, ligesom du kan formidle komplekse sammenhænge på en enkel og let forståelig måde
Det er vigtigt, at du brænder for at tage del i at gøre regnskabsaflæggelsen endnu bedre, og trives i en organisation, hvor forandringer er konstante og hvor der samarbejdes på tværs af kontorer, styrelser og institutioner mod et fælles mål. Endvidere har du den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet i samarbejde med andre.

Faglige udfordringer, engagerede kollegaer og et tillidsbaseret arbejdsmiljø
For os er det vigtigt, at du kommer godt fra start med hjælp fra en fast oplæringsmakker og et velplanlagt onboarding program. Du vil blive en del af et kollegialt fællesskab med god humor og høj trivsel, hvor tonen er åben og ærlig. Vi arbejder sammen om vores fælles mål og vi bidrager alle til at skabe en hverdag, der er spændende og udfordrende med fokus på ansvarlighed, høj faglighed og mulighed for personlig udvikling i et travlt miljø.

Ansøgning, kontakt & løn
Send dit CV, ansøgning og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen” senest den 24. januar 2022. Vi planlægger at afholde samtaler i uge 5. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Marianne Tirsvad Tholstrup Hansen på e-mail: mtth@ADST.DK eller på telefon 72 37 32 66.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Administrations- og Servicestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389418
Kontaktperson
 
Tlf
72373266
Adresse
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-01-2022
Udløber
24-01-2022
Kviknummer
LJA-83173407
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig
Beliggenhed