Familieretshuset søger en datakyndig medarbejder – gerne AC’er til den nyoprettede enhed Driftsunderstøttelse
Brænder du for data og analyse, kan du spotte en tendens eller et mønster andre ikke ser, og kan du formidle resultater, så det er letforståeligt for relevante interessenter?
Så mangler vi en datakyndig medarbejder, som kan bidrage til opgaveløsningen i den nyoprettede enhed, som skal arbejde med datadrevet og strategisk driftsunderstøttelse.
Om stillingen
Når forældre skal skilles. Hvis der er uenighed om forældremyndighed, børnenes bopæl, samvær og bidrag. Hvis en dansker skal giftes med en udlænding. Hvis en forælder bliver dement. Kort sagt: Når der sker væsentlige ændringer i familiesituationen, er det ofte Familieretshuset, der vejleder.
Familieretshuset vokser og udvikler sig markant i disse år, hvilket stiller store krav til de driftsunderstøttende funktioner. Der er oprettet en ny enhed for driftsunderstøttelse med det formål at samle de driftsunderstøttende funktioner og sikre en effektiv, innovativ og kvalificeret dataunderstøttelse i driften og udviklingen i området Familie- og personret.
Til enheden søger Familieretshuset en datakyndig medarbejder, som kan kvalitetssikre, analysere og formidle data og derved være med til at sikre kvalificeret datadrevet driftsunderstøttelse.
Du vil indgå i et nyt team, der skal udvikle og understøtte en mere datadrevet og strategisk driftsunderstøttelse. Teamet skal blandt andet være med til at effektivisere og kvalificere arbejdsgange og processer og finde synergier på tværs af driften i Familie- og personret.
I enheden varetages en større driftsopgave, da enheden er ansvarlig for Familieretshusets samlede upload af familieretlige sager, fx om forældremyndighed, samvær og bopæl, der skal behandles i Familieretten. Post- og upload-teamet står overfor en særlig spændende tid, da de er foregangsteam for Familieretshusets indførelse af robotteknologi i sagsbehandlingen.
Dine opgaver i teamet vil være centreret omkring opgaver i forhold til dataunderstøttelse, hvor du vil skulle bistå og samarbejde med forretningsområdets øvrige medarbejdere omkring den datadrevne driftsunderstøttelse. Du vil tillige indgå i et tæt samspil med kolleger i kontoret Drift og analyse og Ledelse og data, der er forankret under områderne Børn og forældreansvar og Forretningsunderstøttelse.
Dine opgaver
Du vil få opgaver indenfor følgende områder:
- Analysering af data
- Formidlingsopgaver samt sparring og rådgivning omkring data og analyser
- Medvirke til udvikling af arbejdsgange og metoder med henblik på datadrevet driftsunderstøttelse
- Opbygning af enheden i samarbejde med øvrige medarbejdere og ledere
Din profil Vi forventer, at du har flere af følgende kompetencer:
- Du er AC’er eller har anden relevant baggrund med uddannelse/erfaring indenfor dataanalyse
- Gerne erfaring med analysering af data med fokus på driftsunderstøttelse
- Er systematisk, grundig, talstærk
- Har stærke analytiske kompetencer og databehandlingskompetencer
- Er kompetent bruger af Excel og Power BI
- Er detaljeorienteret og struktureret og kan bevare overblikket
- Er god til at skrive, overskue og forenkle det komplekse og er god til at trække relevant information ud og præcisere det
- Du tager ansvar og følger opgaverne til dørs
- Du kan samarbejde med kolleger med mange forskellige fagligheder
- Du er imødekommende og god til at opbygge relationer
- Gerne erfaring fra en offentlig myndighed
Vi tilbyder:
- En afvekslende hverdag med mulighed for stor indflydelse på egne opgaver
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Sparring med enhedens øvrige kolleger
- Et spændende job præget af høj faglighed
- En arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor vi sætter pris på en uhøjtidelig omgangstone, humor og et godt arbejdsmiljø.
Ansættelsesvilkår Ansættelsesområdet vil være Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Familieretshuset i Ringkøbing.
Du vil blive omfattet af overenskomsten for akademikere i staten eller anden gældende relevant overenskomst.
Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse pr. 1. maj 2021. Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse.
Arbejdssted er Familieretshusets lokation i Ringkøbing, og der vil også være mulighed for hjemmearbejde efter Corona.
Yderligere informationer Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Søren Aakjær Gam på telefon 6182 7708.
Du kan læse mere om Familieretshuset og vores arbejdsopgaver på www.Familieretshuset.dk
Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, kan du sende ansøgning, cv, eksamensbevis med karakterblad samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Familieretshusets hjemmeside
senest den 17. marts 2021. Vi forventer at holde
ansættelsessamtaler den 25. marts 2021. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.