Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtige generalister/konsulenter til ledelsessekretariat

Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej

Billund, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
31-07-2019

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej
Cargo Centervej 79
7190 Billund
Tlf
72386662
Kontakt
 
7190 Billund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-07-2019
Udløber
15-08-2019
Kviknummer
LJA-74621818
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig

Er du analytisk skarp og dygtig til at skrive? Har du erfaring med ledelses- og ministerbetjening, at koordinere oplæg og tilføre værdi til ledelsesbeslutninger i samarbejde med andre? Og vil du være med til at løfte en vigtig samfundsopgave? Så bliv vores nye kollega i ledelsessekretariatet for selskabsområdet i Skattestyrelsen.

En spændende og travl hverdag i en ny organisation

Vi tilbyder en spændende og udfordrende hverdag i en relativ nyetableret organisation. Her er engagement og sans for kvalitet omdrejningspunkt for løsningen af en vigtig samfundsopgave – at sikre, at selskaber (fra de mindste anpartsselskaber, over fonde og foreninger til Danmarks største koncerner) betaler de korrekte skatter og afgifter. Vi er derfor med til at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

I vores ledelsessekretariat får du mulighed for at sætte dine kompetencer i spil med en række forskelligartede opgaver i krydsfeltet mellem politik, administration, drift og udvikling. Du vil arbejde tæt på fagdirektøren for selskabsområdet og den øvrige ledelsesgruppe – altid i tæt samarbejde med vores store driftsorganisation.

Vi søger 1-2 dygtige og engagerede kollegaer, som kan bidrage til den brede vifte af opgaver i et dynamisk ledelsessekretariat. Politisk forståelse og samarbejde på tværs i Skattestyrelsen og med Skatteministeriets departement er nøglen til at finde de gode løsninger. Du motiveres derfor af at bringe orden og struktur ind i en ofte uforudsigelig hverdag.

Alt efter dine kompetencer vil dine opgaver bl.a. være:

  • Udarbejde, koordinere og kvalitetssikre beslutningsoplæg og forelæggelser til fagområdets ledelse, Skattestyrelsens direktion og Skatteministeriets departement.
  • Bidrage til besvarelse af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening.
  • Koordinering af høringer, fx om ny lovgivning mv.
  • Betjene ledelsen, bl.a. i forbindelse med møder og arrangementer, og understøtte vores driftsenheder.
  • Styringsopgaver, ikke mindst på økonomiområdet.
  • Andre planlægnings-, udviklings- og HR-opgaver afhængig af kompetencer og interesser.


Kvalitetsbevidste og fleksible ildsjæle

Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.scient. adm., cand. jur., cand. oecon., cand. polit. eller lignende baggrund. Vi søger generalister, der helst har erfaring fra et departement, en styrelse eller anden offentlig organisation. Er du den rette erfarne kandidat, kan der blive tale om ansættelse som special- eller chefkonsulent.

I alle tilfælde lægger vi vægt på, at du:

  • Er analytisk, evner at sætte dig ind i kompliceret stof og kan identificere politiske muligheder og problemer.
  • Er skriftlig stærk og skriver i et letforståeligt sprog uden fejl.
  • Bevarer overblikket og har øje for detaljen, også når der er mange opgaver og korte frister.
  • Tager ansvar og arbejder selvstændigt med opgaverne.
  • Er åben over for at arbejde med forskelligartede og nye opgaver.
  • Er god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel – og får tingene til at glide med godt humør og et pift humor.


Om os

Du bliver en del af Ledelsessekretariat Selskab, hvis hovedopgave er at understøtte ledelsen i fagområdet Selskab. Vi yder sekretariatsbistand og ledelsesstøtte til fagdirektøren og tre underdirektører i den daglig drift og strategiske udvikling af organisationen, bistår vores mange driftsenheder og leverer produkter til Skattestyrelsens direktion eller Skatteministeriets departement. Fagområdet Selskab har ca. 700 medarbejdere fordelt på adresser rundt om i Danmark.

Du bliver en del af en arbejdsplads og et kontor, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 15. august 2019. Samtalerne afholdes løbende.

Vi forventer at inddrage en opgavecase og evt. en test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der bliver indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Manu Barba på tlf. 41 38 16 66.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Hannemanns Allé 25, 2300 København SV, hvor Skattestyrelsen flytter ind i sit nye hovedsæde i efteråret 2019.

Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej
Cargo Centervej 79
7190 Billund
Tlf
72386662
Kontaktperson
 
Adresse
7190 Billund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-07-2019
Udløber
15-08-2019
Kviknummer
LJA-74621818
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig
Beliggenhed