Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren controller til statens største regnskab ved Skattestyrelsen i Horsens

Skatteforvaltningen, Horsens

Horsens, Østjylland

Indrykket
04-01-2021

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Horsens
Løvenørnsgade 25
8700 Horsens
Tlf
28140256
Kontakt
 
Tlf
72371277
8700 Horsens
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-01-2021
Udløber
18-01-2021
Kviknummer
LJA-81542511
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig

Nyt år, nye muligheder! Er du en erfaren controller og ønsker du dig et meningsfuldt job, hvor du med dine kompetencer kommer til at udvikle og styrke controllingfunktionen af statens indtægtsregnskab, der indeholder indtægter for 1.000 mia. kr. årligt fra 4,2 mio. borgere og 700.000 virksomheder? Så er det lige dig vi mangler på holdet!

Bredt ansvar fra udvikling til udførelse
Controllingfunktionen skal medvirke til at væsentlige uregelmæssigheder opdages så tidligt som muligt, og at afvigelser som følge af lovændringer, samfundsforhold, forventninger og lignende kan forklares.

Som controller får du et selvstændigt ansvar for controlling af en række skatter og afgifter.

Du får stor indflydelse på den løbende udvikling af arbejdsgange og processer og kommer til at arbejde med et bredt spænd af udviklingsopgaver, der har til formål at forbedre rapporteringen og kvaliteten i regnskabet.

Du kommer bl.a. til at arbejde med:

  • Controlling, opfølgning på og analyser af skatter og afgifter
  • Styrkelse og udvikling af controllingfunktionen
  • Koordinering af analyser og indsatser internt i Skatteforvaltningen
  • Rapportering af analyseresultater mv. til ledelse og eksterne samarbejdspartnere
  • Faglig sparring om regnskabet med kollegaer i hele organisationen
  • Ad hoc-opgaver på tværs af hele organisationen

Samarbejde omkring opgaverne både internt og eksternt vægtes højt, du vil derfor kunne forvente at få en bred berøringsflade både internt i Skatteforvaltningen, samt eksternt med bl.a. Skatteministeriets departement, Økonomistyrelsen og Rigsrevisionen.

Om dig
Du har en uddannelse som fx cand.merc., cand.merc.aud., cand.oecon., HD-R eller uddannelse/erfaring der har givet dig tilsvarende kompetencer.

Det er en fordel, hvis har erfaring med SAP og at du er i stand til at sætte dig ind i IT-systemer og sammenhænge mellem disse, da vi arbejder med mange systemer.

Der vil være en introduktion og intern oplæring i Skattestyrelsens systemer og regler.

Derudover lægger vi vægt på at:

  • Du er i stand til at arbejde selvstændigt og effektivt
  • Du tager ansvar og sikrer fremdrift på dine opgaver
  • Du trives med en bred samarbejdsflade
  • Du evner at håndtere komplekse problemstillinger og processer med inddragelse af mange interessenter
Om os
Du kan se frem til at blive en del af afdelingen ’Regnskab § 38’ i Skattestyrelsen, som har et stærkt fokus på at sikre, at det statslige indtægtsregnskab er korrekt. Du får 17 gode og fagligt dygtige kolleger og bliver en del af et kontor, hvor omgangstonen er uhøjtidelig og humoristisk.

Ansøgning, kontakt og løn
Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 18. januar 2021.

Spørgsmål besvares gerne af fuldmægtig Line Hess på telefon 72 37 12 77 eller kontorchef Erik Kjær-Larsen på tlf. 72 38 96 83.

Første runde samtaler forventes afholdt d. 21. januar 2021. Anden runde samtaler forventes afholdt d. 27. januar 2021. Vi benytter test i forbindelse med ansættelsen, og der vil forud for ansættelse blive indhentet 2 referencer samt straffeattest.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2021 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Ansøg nu
Lignende job

TeamVikaren.dk, Århus ApS, Horsens Afdeling

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Horsens
Løvenørnsgade 25
8700 Horsens
Tlf
28140256
Kontaktperson
 
Tlf
72371277
Adresse
8700 Horsens
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-01-2021
Udløber
18-01-2021
Kviknummer
LJA-81542511
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig
Beliggenhed