Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

GENOPSLAG - Faglig koordinator til Myndighedsafdelingen i Sundhed og Omsorg

Ringkøbing-Skjern Kommune

Ringkøbing-Skjern, Vestjylland

Indrykket
24-02-2025

Del dette job

Kontakt
Ringkøbing-Skjern Kommune
Langagerparken 8
6900 Skjern
Tlf
+4520583943
Kontakt
Kirsten Bjerg
Tlf
20775802
6950 Ringkøbing
Praktisk information
Oprettet
24-02-2025
Udløber
17-03-2025
Kviknummer
LJA-85965002
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Øvrige stillinger

Vil du være med til at sikre den fortsatte udvikling af myndighedsområdet i Sundhed og Omsorg, Ringkøbing-Skjern Kommune? Så er du måske den, vi søger til stillingen som faglig koordinator.

For at lykkes i jobbet som faglig koordinator kommer du med en gejst for myndighedsarbejdet. Du brænder for at inspirere fagligt dygtige medarbejdere, du kan sætte en retning, som andre har lyst til at følge, og du kan holde overblikket i en til tider travl hverdag.

Om jobbet

Vi søger en koordinator, der har en sundhedsfaglig eller lignende profil, og som har styr på grundlæggende sagsbehandling, forståelse for lovgivning og for betydningen af god borgerinddragelse. 
Din fornemste opgave bliver at støtte medarbejderne i afdelingen i løse vores kerneopgave. Du får ansvaret for, i tæt samarbejde med afdelingslederen, at understøtte høj faglig kvalitet i sagsbehandlingen og den fortsatte udvikling i afdelingen. Opgaverne er bredt sammensat af driftsopgaver og udviklingsopgaver så som:

  • Faglig sparring
  • Deltage i sagsmøder
  • Sikre ensartethed og kvalitet i sagsbehandlingen
  • Udarbejde og implementere nye arbejdsgange og nye metoder
  • Indgå i udviklingsprojekter i afdelingen
  • Indgå i det løbende samarbejde med andre fagområder og deltage i udvalgte arbejdsgrupper

Derudover vil du komme til at indgå i arbejdet med implementeringen af den nye ældrelov samt den kommende sundhedsreform, som vi står foran. Begge dele forventes at medføre markante ændringer i den måde, vi arbejder på som myndighedsafdeling. Du vil sammen med afdelingslederen skulle være med til at sikre den smidige overgang for både vores borgere og medarbejderne i afdelingen.

Vores forventninger til dig

  • Du er optaget af faglig ledelse, lovgivning og god sagsbehandling. 
  • Du er en god sparringspartner, der formår at give konstruktiv feedback og kan være en støtte for medarbejderne i en travl hverdag, hvor vi skal finde de bedste løsninger for vores borgere.
  • Du har forståelse for at arbejde i en politisk organisation. 
  • Du kan arbejde selvstændigt og kan træffe de nødvendige beslutninger, men formår også at indgå i et team og bidrage til det gode arbejdsmiljø.

Vi tilbyder dig

Et spændende og udfordrende job i en udviklingsorienteret myndighedsafdeling, hvor der også er stort fokus på den daglige drift. Her kan du skal være med til at sætte retningen for vores afdeling i en tid med meget nyt.

Her er engagerede, fleksible, sjove, motiverede og inkluderende medarbejdere, der emmer af faglig stolthed og følger opgaverne til dørs med både hjerte og høj faglighed.

Du bliver en del af en arbejdsplads med en helt særlig kultur, hvor både leder og medarbejdere har bredt mandat, hvor der er ligeværdighed i opgaveløsningen, og hvor inkluderende processer vægtes højt.

Hvem er vi?

Vores myndighedsafdeling består af ti sagsbehandlende terapeuter, ni visitatorer, en administrativ sagsbehandler og en jurist.
Vi bevilger pleje- og praktisk bistand, madservice, nødkald, ældre- og plejeboliger, daghjem, træning, rehabiliteringsforløb, hjælpemidler, støtte til køb af bil, boligændringer, kropsbårne hjælpemidler, omsorgstandpleje, pleje- og pasningsorlov mv.

Vi lægger stor vægt på, at vores arbejde i afdelingen bygger på kommunens tre værdier om ordentlighed, nysgerrighed og handling. Vi har derfor højt fokus på at møde borgeren med både professionalisme og anerkendelse, og vi er gode til at finde løsninger sammen med borgere og pårørende.

Praktisk

Stillingen ønskes besat pr. 1. maj 2025 eller snarest derefter.  
Stillingen er på 37 timer om ugen.
Vi holder til på Rødkløvervej 4, 6950 Ringkøbing. 

Ansøgningsfrist er den 17. marts 2025.
Samtaler holdes den 24. og 25. marts 2025.

Der indhentes referencer fra nuværende eller tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen. 
Stillingen aflønnes efter principperne om Ny løn. Der forhandles med udgangspunkt i erfaringer og kompetencer.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er blevet nysgerrig på jobbet, vores organisation eller andet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Kirsten Bjerg på 2077 5802.

Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg" nederst på siden. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

Vi skal oplyse dig om, at ved eventuel fremtidig ansættelse ved Ringkøbing-Skjern Kommune, vil der være krav om anvendelse af dit private MitID til identitetssikring ved aktivering af IT-brugerkonto.

Medarbejderne i Ringkøbing-Skjern Kommune er vores vigtigste ressource

Vi understøtter det gode liv og væksten. Vi går efter de gode løsninger sammen med borgere, virksomheder og andre gode relationer.

Vores arbejde er båret af viden, som vi hele tiden udvikler. Vi lærer af enhver opgave - både som enkeltperson, team og organisation. Læring er en del af hverdagen.

Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune. Naturen er kilden til det gode liv og til at skabe vækst. Det går vi efter. Det lykkes, fordi vi forkæler ildsjælene og arbejder sammen på tværs.

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Ringkøbing-Skjern Kommune
Langagerparken 8
6900 Skjern
Tlf
+4520583943
Kontaktperson
Kirsten Bjerg
Tlf
20775802
Adresse
6950 Ringkøbing
Praktisk information
Oprettet
24-02-2025
Udløber
17-03-2025
Kviknummer
LJA-85965002
Jobtype
Fuldtid
Fag
Øvrige stillinger
Beliggenhed