Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kvalitetsbevidste sagsbehandlere med lyst til værdiansættelse af ejendomme

Skatteforvaltningen, Herning

Herning, Vestjylland

Indrykket
07-07-2022

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389291
Kontakt
 
Tlf
72373477
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2022
Udløber
14-08-2022
Kviknummer
LJA-83805108
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse

Vil du være med til at sikre et stærkt fagligt fundament under ejendomsvurderingerne? Brænder du for at være involveret i mange forskellige opgaver, der kræver høj faglighed og forvaltningsretlige kompetencer? Motiveres du af at arbejde helt ned i detaljen, er du en skarp skriftlig formidler, og vil du være en del af arbejdet med at sikre fagligt korrekte vurderinger af ejendomme? Så er det dig, vi har brug for.

I Vurderingsstyrelsen udarbejder vi vurderinger af alle landets 1,7 millioner ejerboliger samt 500.000 andre ejendomme. Det er vores fornemmeste opgave at gøre ejendomsvurderingerne mere retvisende og gennemskuelige. Til det formål har vi gang i udviklingen og implementeringen af et nyt ejendomsvurderingssystem. Vores arbejde kommer til at være stærkt præget af den omstilling, der er forbundet med overgangen til det nye system.

Om stillingerne
Du bliver en del af Vurderingsstyrelsen i Herning, hvor vores primære opgaver er:

  • Vurdering/værdiansættelse af ejendomme og grunde i det nye vurderingssystem
  • Klagesagsbehandling
  • Behandling af genoptagelsessager.
I de kommende år vil fokus være på udsendelse af de nye ejendomsvurderinger og efterfølgende klagebehandling mv.

Du kan se frem til at medvirke til sikring af en ensartet juridisk- og vurderingsfaglig opgavevaretagelse, hvor kerneopgaven er ejendomsvurderingerne.

Jobbet indebærer daglig tæt sparring med kolleger og sagsbehandlere på det ejendomsvurderingsretlige område – herunder forvaltningsretlige og skatteprocessuelle regler. Vi samarbejder herudover med styrelsens stabskontorer i forhold til principielle og særligt komplicerede sager og problemstillinger.

Om dig
Vi søger nye dygtige medarbejdere med en relevant uddannelse evt. kombineret med tilsvarende relevant erhvervserfaring.

Som udgangspunkt er opslaget relevant for følgende profil:

  • En akademisk baggrund, som Cand.jur., Cand.merc.jur., Cand.scient.pol. eller lignende, hvor erfaring med juridisk sagsbehandling i en anden offentlig myndighed er en fordel, men ikke en betingelse.
Derudover kan ansøgere med nedenstående profil også komme i betragtning:

  • Professionsbachelor i offentlig administration, finansbachelor, finansøkonom eller anden tilsvarende uddannelse, hvor erhvervserfaring med ejendomsvurdering, eventuelt suppleret med en HD, eller sagsbehandling i anden offentlig myndighed, er en fordel.
Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • Kan lide selvstændigt at dykke ned i emner og problemstillinger, men samtidig er i stand til at indgå i et teamarbejde
  • Har viden om og erfaring med sagsbehandling, gerne fra en offentlig forvaltning
  • Har gode kommunikative kompetencer – både skriftligt og mundtligt
  • Har gode samarbejdsevner og eksekveringskraft
  • Er positiv og trives med kollegaer med forskellig faglig baggrund
  • Kan stå i at arbejde i en politisk styret organisation, hvor hverdagen til tider kan være meget omskiftelig
  • Trives i et miljø, hvor tempoet til tider kan være højt, men hvor vi løfter i flok.
Vi tilbyder
Du vil komme til at indgå i en enhed med 20-25 engagerede kolleger, hvor vi er fælles om at vedligeholde et stærkt fagligt sparringsmiljø i en uformel og tillidsfuld atmosfære – med højt til loftet og godt humør.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

”Vi investerer tid i din udvikling og har stor fokus på trivsel. Vi er også et velfungerende team af både erfarne og nye kolleger, der vægter et godt sammenhold højt, og vi er altid klar til at hjælpe hinanden. Jobbet kræver engagement og indsats, og derfor ønsker vi at sætte rammerne for et godt arbejdsliv for dig som medarbejder, hvor der er god balance mellem arbejde og fritid. Vi har fokus på nærværende ledelse, hvor løbende feedback er en selvfølge.” fortæller en funktionsleder.

Du kan derfor se frem til et spændende job i en organisation, der er under stadig udvikling, og hvor du kan være med til at gøre en forskel.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 14. august 2022.

Vi indkalder til og holder samtaler løbende.

Spørgsmål besvares gerne funktionsleder Dorthe Kolling Rægaard på telefon 72 37 39 22 eller kontorchef Adam Schacke på telefon 72 37 34 77.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Forventet tiltrædelsesdato er 1. oktober 2022 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er er Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389291
Kontaktperson
 
Tlf
72373477
Adresse
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2022
Udløber
14-08-2022
Kviknummer
LJA-83805108
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse
Beliggenhed