Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejdere til kontrol af hovedaktionærer i selskaber under tvangsopløsning - Skive eller Viborg

Skatteforvaltningen, Viborg

Viborg, Midtjylland

Indrykket
04-12-2023

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Viborg
Brovej 20
8800 Viborg
Tlf
72388136
Kontakt
Torben Frøslev
8800 Viborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-12-2023
Udløber
02-01-2024
Kviknummer
LJA-85147604
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse

Ønsker du et meningsfyldt arbejde og et liv, hvor der en god balance mellem arbejde og fritid? Kunne du tænke dig at udvikle dine kompetencer indenfor revision og kontrol? Har du interesse for hovedaktionærer og selskaber? Så har du mulighed for at blive en del af holdet i afdelingen Små- og mellemstore selskaber hos Skattestyrelsen i Skive eller i Viborg.

Dine opgaver i små og mellemstore selskaber
Når du starter hos os, vil du blive tilknyttet et projekt, der arbejder med kontrol af hovedaktionærer, hvis selskaber er sendt til tvangsopløsning. Det er udfordrende opgaver, der kræver høj faglighed, engagement og professionalisme. Helt konkret handler arbejdsopgaverne om korrekt beskatning af hovedaktionærers løn, lån, udbytte og fri bil m.v.

Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med dine kolleger, og du vil også have kontakt til hovedaktionærer og selskabers repræsentanter.

Lene, der er projektkoordinator, siger om opgaven: ”Vi løfter i flok og vi arbejder med en høj grad af frihed under ansvar. Hos os er ingen dage og sager ens, derfor vil din nysgerrighed og indre detektiv hele tiden blive udfordret, så det aldrig bliver kedeligt at arbejde i projektet.”

Vi går op i din udvikling
Du tilbydes løbende oplæring, sparring og udvikling, så du har de bedste vilkår for at dygtiggøre dig inden for relevante faglige områder. Desuden får du mulighed for deltagelse i interne kurser og uddannelse og evt. ekstern uddannelse.

Du får udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du får dygtige og ansvarsbevidste kolleger. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Hos os bliver du del af en arbejdsplads, der tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Vi tilbyder en spændende arbejdsdag, med fleksible rammer, mulighed for hjemmearbejde og generelt gode arbejdsvilkår.

Din profil
Du har en relevant uddannelse som fx professionsbachelor i skat, HD-R, cand.merc. aud, cand.merc.jur. eller tilsvarende. Du har erfaring med skat, moms, revision eller sagsbehandling fra det offentlige. Alternativt kan du været nyuddannet med en af de ovennævnte uddannelser.

Du håndterer dine opgaver med stor selvstændighed, og du formår samtidig at indgå i teamsamarbejde, hvor du forstår vigtigheden af at videndele med dine kolleger. Du har en løsningsorienteret tilgang til dine opgaver, og er god til at række ud, når du har brug for sparring. Du arbejder effektivt og er vedholdende i forbindelse med længere sagsforløb.

Da du kommer til at samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere, så det er vigtigt, at du er serviceminded, samarbejdsvillig og god til at kommunikere i både skrift og tale.

Din nye arbejdsplads med plads til fleksibilitet
Du bliver enten en del af enheden SMS 11 – Moms, selskabsskat og hovedaktionær i Skive eller enheden SMS 16 – Moms, selskabsskat og hovedaktionær i Viborg. Begge enheder er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Selskab, Små og mellemstore selskaber.

Vi er med god grund fagligt stolte. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig del i løsningen af skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi værdsætter sparring og tæt samarbejde, og vi søger indflydelse på de opgaver, som vi kan tilføre viden og kompetence til.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV samt eksamensbeviser bedes venligst sendt via linket 'Søg stillingen' hurtigst muligt og senest den 2. januar 2024. Når du uploader din ansøgning, får du mulighed for at vælge arbejdssted i Skive eller i Viborg.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Torben Frøslev fra Skive på telefon 72 37 67 95 eller Jesper Riis-Jensen fra Viborg på telefon 72 38 35 53.

Vi holder samtaler i Skive den 12. januar 2024 og i Viborg den 16. januar 2024. Der kan evt. indgå personlighedsanalyse og en logiktest i ansættelsesprocessen. Forventet tiltrædelse pr. 1. marts 2024 eller efter aftale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Jægervej 2, 7800 Skive eller Brovej 20 A, 8800 Viborg.

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Viborg
Brovej 20
8800 Viborg
Tlf
72388136
Kontaktperson
Torben Frøslev
Adresse
8800 Viborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-12-2023
Udløber
02-01-2024
Kviknummer
LJA-85147604
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse
Beliggenhed