Har du
solid regnskabs- og/eller revisionsmæssig erfaring? Og har du lyst til at prøve
noget nyt? Så har vi jobbet til dig.
Da vores
nuværende regnskabschef går på pension, søger vi en ny regnskabschef til at
forestå de regnskabs- og it-mæssige opgaver i økonomiafdelingen.
Regnskabschefen kommer til at referere direkte til direktøren.
Stillingen
indeholder også en række udadvendte opgaver i forbindelse med fremlæggelse af
regnskaber og budgetter i de enkelte afdelinger samt kontakt til eksterne
samarbejdspartnere.
Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil være
meget alsidige og bl.a. omfatte:
-
Det daglige ansvar for tilrettelæggelse af en
effektiv og rationel økonomifunktion
-
Ansvarlig for implementering af nye IT-systemer
og fortsat udvikling og vedligeholdelse
-
Løbende ajourføring af administrative rutiner og
interne arbejdsgange
-
Opfyldelse af myndighedskrav
-
Udarbejdelse af regnskaber og budgetter samt
forsyningsregnskaber for hovedselskab og afdelinger
-
Udarbejdelse af byggeregnskaber
-
Udarbejdelse af løbende rapportering til
bestyrelsen og direktøren
-
Videreudvikling af vores ledelsesrapportering og
sikre automatisering af processerne
-
Budgetopfølgninger og likviditetsbudgetter
-
Indberetninger af regnskaber m.m.
-
Ledelse af regnskabsafdelingens øvrige 2
medarbejdere
-
I forbindelse med afholdelse af afdelingsmøder
vil der være aftenmøder
-
Løbende kontakt til revisor, banker,
realkreditinstitutioner, kommune og Landsbyggefonden
-
Ad hoc opgaver.
Kvalifikationer
-
Vi forventer, at du har en økonomisk uddannelse,
f.eks. HD i regnskabsvæsen eller lign. samt har en solid praktisk flerårig erfaring
fra et lignende job, gerne fra et boligselskab, men det er ingen betingelse
-
Du er serviceminded, struktureret og løser dine
opgaver effektivt
-
Du er god til at kommunikere på skrift såvel som
i tale, og kan gøre dine budskaber forståelige for mennesker med anden
faglighed
-
Du kan arbejde med komplekse problemstillinger
og formår at se dem i en større organisatorisk sammenhæng
-
Du er en erfaren bruger af Microsoft Office
pakken især Excel
-
Du tager som leder ansvar for opgaveløsning, men
sikrer også samtidig den fornødne inddragelse af medarbejdere og uddelegering
af opgaverne
-
Du er god til at lede og motivere dine kolleger,
gerne ledererfaring
-
Du har erfaring som it-superbruger, og har
interesse og flair for det
-
Du har gode samarbejdsevner i forhold til såvel
kollegaer som bestyrelse, beboerrepræsentanter og andre samarbejdspartnere
-
Du har respekt og interesse for den væsentlige
samfundsopgave, som boligselskabet udfører
-
Du har lyst til og evner for at arbejde i en
politisk ledet organisation med udpræget beboerdemokrati. Det betyder, at du
har gode faglige egenskaber og sociale evner samt kan fremlægge regnskaber og
budgetter for afdelingsbestyrelserne og for beboerne på afdelingernes ordinære
afdelingsmøder.
Vi tilbyder
-
Et spændende job med mange muligheder for
udfordringer og udvikling af kompetencer inden for den almene boligsektor
-
Ansættelsesvilkår, der modsvarer de opstillede
forventninger.
Yderligere
oplysninger ved henvendelse til direktør Ulla K. Holm på telefon 20164759. Der
medvirker eksterne konsulenter ved ansættelsesproceduren.
Ansøgning
skal være Bomiva i hænde elektronisk senest mandag den 15. august 2022 til
direktør Ulla K. Holm, ukh@bomiva.dk
Tiltrædelse
hurtigst muligt eller senest 1. oktober 2022.
Bomiva
er et alment boligselskab drevet ud fra non-profit principper med 1.800 lejemål
fordelt på 35 afdelinger. På kontoret er der ansat 8 administrative
medarbejdere, og i driften er der desuden ansat 14 ejendomsfunktionærer. Se i
øvrigt på www.bomiva.dk