Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere til komplekse ordinære og ekstraordinære genoptagelsessager vedr. personskat i Skattestyrelsen i Horsens.

Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej

Billund, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
25-10-2019

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej
Cargo Centervej 79
7190 Billund
Tlf
72386662
Kontakt
 
7190 Billund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-10-2019
Udløber
13-11-2019
Kviknummer
LJA-76799889
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig

Vil du være med til at sikre, at borgerne får korrekt fradrag? Og trives du i et velfungerende socialt miljø og har erfaring med personskat og kompleks sagsbehandling, så er det lige dig, vi søger.

I enhederne Borgere 4 og 5 udfører vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for indenlandsk skattepligtige. Ligeledes beskæftiger vi os med overvågning af TastSelv i samarbejde med kolleger på Bornholm.

Flere af vore gode kolleger er gået på pension, og derfor søger vi nye sagsbehandlere, som vi glæder os til at byde velkommen på vores hold, hvor godt kollegaskab og godt samarbejde går hånd i hånd med faglig professionalisme.

Dine kommende arbejdsopgaver
Hovedopgaverne er behandling af borgernes anmodninger om genoptagelse, hvor en stor del af anmodningerne skyldes, at flere af felterne på årsopgørelsen er låst, eller at borgerne bliver stoppet af de logiske kontroller. Genoptagelsessagerne bliver mere og mere komplekse, og er inddelt i emner som fx befordring, honorar, rejser, bidrag, renter og tilbagefordeling af bl.a. erstatning og løn.

Erfaren sagsbehandler med skattemæssige kompetencer og hold spiller
Du har et godt kendskab til lovgivningen omkring personbeskatning, og er en erfaren sagsbehandler. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men kan f.eks. være skatterevisor, en uddannelse på diplom niveau eller tilsvarende. Det er en fordel, at du er fortrolig med Skatteforvaltningens sagsbehandlings- og IT-systemer.

Som person er du engageret i såvel arbejdsopgaver som dine kolleger. Du er udpræget hold spiller, der er med til at gøre både dine kolleger og enheden endnu bedre. Du er serviceminded og fleksibel af natur og arbejder struktureret og dedikeret med dine opgaver. Du arbejder konsekvent med kvalitet i sagsbehandlingen og er sprogligt godt funderet. Du trives både med at arbejde selvstændigt og i teams – afhængigt af opgavens karakter.

Du tænker borgeren i centrum, herunder hvordan vi i højere grad kan fremme borgerens oplevelse af kontakten til Skatteforvaltningen som noget positivt. Det betyder bl.a., at vi samarbejder godt, er ambitiøse, er præget af faglig stolthed, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø, og ikke mindst er gode kolleger for hinanden.

Dine nye arbejdsplads
I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for skattepligtige i Danmark. Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Du bliver en del af Borgere 4 og 5, som er kendetegnet ved at fagligt miljø, hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Vi ønsker at være enheder, hvor vi har samarbejdet i højsædet, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø – og ikke mindst er gode kolleger for hinanden.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket ”Søg stillingen” senest 13. november 2019.

Samtaler er planlagt til uge 47, da stillingen ønskes besat pr. 01.01.20.

Har du spørgsmål til stillingen eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Karina Rammekjær enten via mail på: Karina.A.Rammekjaer@SKTST.dk eller pr. tlf. 72 38 84 83 eller funktionsleder Charlotte Lau enten via mail på: Charlotte.Lau@SKTST.dk eller pr. tlf. 72 38 55 95.

Du bliver ansat på løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Løvenørns gade 25, 8700 Horsens.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej
Cargo Centervej 79
7190 Billund
Tlf
72386662
Kontaktperson
 
Adresse
7190 Billund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-10-2019
Udløber
13-11-2019
Kviknummer
LJA-76799889
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig
Beliggenhed