Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Start din karriere som kontorelev i Administrations- og Servicestyrelsen

Skatteforvaltningen, Herning

Herning, Vestjylland

Indrykket
11-01-2022

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389418
Kontakt
 
Tlf
72379883
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-01-2022
Udløber
30-01-2022
Kviknummer
LJA-83212245
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration

Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor vi tilpasser ansvar og udfordringer til dine behov og på den måde sikrer, at du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation.

Er du klar til en ny spændende hverdag?
Som elev i Administrations- og Servicestyrelsen specialiserer du din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens opgaver. Administrations- og Servicestyrelsens fornemmeste opgave er at yde en god service til Skatteforvaltningens seks øvrige styrelser.

Eksempler på opgaver kunne være at:
• administrere arbejdstid, sygefravær og lønindberetninger samt udarbejde ansættelseskontrakter
• kvalitetssikre og bogføre fakturaer, rejseafregninger og medarbejderudlæg
• indkøb af billetter til tog, fly eller hotel for Skatteforvaltningens øvrige ansatte
• administrere indkaldelser af kandidater, der skal til jobsamtale og/eller test
• publicere stillingsannoncer på diverse jobportaler.

Som kontorelev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi tilrettelægger din uddannelse således, at du får ophold i flere enheder, så du får et bredt kendskab til Administrations- og Servicestyrelsens faglige områder samt de mange forskellige arbejdsopgaver, som Administrations- og Servicestyrelsen udfører.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er en imødekommende person, som motiveres af at yde god service til de personer, som du igennem dit arbejde kommer i kontakt med. Du skal både kunne trives med rutineopgaver, der kræver, at du har fokus på detaljer og kvalitet samt være fleksibel, da der ofte kommer uventede opgaver. Det er vigtigt, at du er god til at skabe overblik over egne opgaver og har en generel administrativ og talmæssig forståelse.

Vi tilbyder
• en spændende og afvekslende hverdag med egne og alsidige opgaver med muligheder for ansvar
• et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med fagligt dygtige og engagerede kolleger at sparre med
• en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til dit privatliv
• et job med mange kontaktflader i en stor forvaltning.

Samtidig får du en oplæringsansvarlig kollega og et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen, hvor du også har mulighed for at indgå i et netværk med over 100 andre kontorelever.

Adgangskrav
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUD/EUS-grundforløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Administrations- og Servicestyrelsen, og hvordan det er at være elev her.

Virtuelle infomøder
Vi afholder virtuelle infomøder, hvor du kan få mere information om elevuddannelsen i Skatteforvaltningen og nuværende elevers oplevelse af elevuddannelsen, arbejdsopgaver, det sociale miljø samt fremtidsmuligheder.

Vi afholder virtuelle infomøder på nedenstående datoer:
• Tirsdag den 11. januar 2022 kl. 16.00 – 17.00
• Onsdag den 26. januar 2022 kl. 13.00 – 14.00

Tilmelding sker via infomøder om elevuddannelsen i Skatteforvaltningen. Du vil før infomødet få tilsendt program og link til infomødet.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 30. januar 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 8-10.

Har du spørgsmål til stillingen, uddannelsen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige i Administrations- og Servicestyrelsen eller den rekrutteringsansvarlige. Du kan finde deres kontaktoplysninger her.

Hvis du vil vide mere om, hvad vi lægger vægt på i ansøgningen, kan du læse nærmere her.

Vi forventer at bruge en mindre personligheds- og logiktest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Ansættelse er pr. 1. september 2022.

Administrations- og Servicestyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72389418
Kontaktperson
 
Tlf
72379883
Adresse
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-01-2022
Udløber
30-01-2022
Kviknummer
LJA-83212245
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration
Beliggenhed