Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudskonsulent til Indkøb og Udbud i Herning

Skatteforvaltningen, Herning

Herning, Vestjylland

Indrykket
07-07-2022

Del dette job

Kontakt
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72372897
Kontakt
 
Tlf
72371929
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2022
Udløber
11-08-2022
Kviknummer
LJA-83805105
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse

Brænder du for at arbejde med offentligt indkøb, og motiverer det dig at bruge din faglighed til at rådgive om og facilitere udbud og indkøb? Vi leder efter en ny udbudskonsulent til vores udbudsteam, som har en kommerciel forståelse, gode kommunikationsevner og personlig gennemslagskraft. Stillingen er placeret i kontoret, Indkøb og Udbud hos Administrations- og Servicestyrelsen.

Til vores kontor for Indkøb og Udbud i Administrations- og Servicestyrelsen søger vi en udbudskonsulent, som skal være med til at sikre, at aftalerne indgås indenfor de juridiske rammer, og at Skatteministeriets koncern får de bedste aftaler til de bedste priser.

Gennemførelse af EU-udbud:Du bliver en del af den service, vi yder til de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern vedr. rådgivning, anvendelse af centrale indkøbsaftaler samt gennemførelse af konkurrenceudsættelse herunder EU-udbud.

Vi forestiller os, at dine opgaver hovedsageligt vil ligge inden for følgende områder:

  • Vejlede kunder om indkøbsmuligheder i henhold til ”Cirkulære om indkøb i staten”
  • Indkøb på markedsmæssige vilkår herunder tilbudsindhentninger
  • Miniudbud og tildeling via SKI og ØS aftaler
  • Ad hoc opgaver i forbindelse med udbud bl.a. udbudsjuridisk rådgivning
  • Projektleder og ansvarlig for udbudsprocesser
  • Foretage indkøbsanalyser af områder, der skal konkurrenceudsættes
  • Afdække markedet gennem markedsdialog
  • Udarbejde kravspecifikationer i samarbejde med nedsatte arbejdsgrupper
  • Notatskrivning og sagsfremstillinger til ledelsen
  • Dokumentere involvering og godkendelse i henhold til gældende processer
Opgavernes art vil afhænge af dine erfaringer med offentlige indkøb og udbud. Du skal påregne at størstedelen af dine opgaver vil have karakter af indkøb under udbudsgrænsen.

Kommerciel og faglig stærk udbudskonsulent
Vi ser gerne, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.jur., men dette er ikke et krav. Flere års erfaring med offentligt indkøb og gennemførelse af EU-udbud vil blive prioriteret. Det vigtigste er, at du har både et juridisk og et kommercielt fokus i gennemførelsen af indkøb, ligesom ansvarlighed i opgaveløsningen er vigtig.

Du trives med at levere en høj grad af service og at sætte interne kunder og brugere i fokus. Du har et tværorganisatorisk helhedsperspektiv for den bedste opgaveløsning og bidrager som kollega til den gode stemning.

Du er engageret, serviceminded og løsningsorienteret. Som kommunikator er du modtagerorienteret og både mundtligt og skriftligt god til at formulere og formidle kernen i sagen til forskellige faggrupper.

Du trives med løbende at have gang i flere forskelligartede opgaver.

Hvis du, ud over at kunne nikke til ovenstående, af natur er robust og i besiddelse af et godt humør samtidig med, at du trives med et højt tempo, er det dig, vi mangler i vores team.

Indkøb og Udbud – dit nye kontor
Kontoret er Skatteforvaltningens centrale indkøbsenhed bestående af 20 engagerede medarbejdere. Vi gennemfører indkøb og udbud på tværs af koncernen. Kontoret har til formål at sikre, at indkøb gennemføres således, at Statens indkøbspolitik og gældende udbudslovgivning overholdes, og at vi køber kommercielt fordelagtigt ind. Vi indkøber for ca. 1 mia. kr. årligt og indgik i 2021 ca. 156 kontrakter. Kontoret består af et udbudsteam, et indkøbsteam og et kontraktstyringsteam, der arbejder tæt sammen om at løse de koncernfælles indkøbs- og udbudsopgaver af alle varer og tjenesteydelser med undtagelse af IT.

Holdånd og stærkt fagligt miljø
Efter en grundig introduktion kan du se frem til en hverdag i en dynamisk organisation, hvor der er fokus på at løfte i flok, hvor der er gode muligheder for at lære nyt, og hvor du vil gøre en forskel sammen med faglig dygtige kollegaer. Det kræver engagement og indsats. Lyder det som dig, vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 11. august 2022.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Anette Christiansen på tlf. nr. 72 37 19 29. Grundet ferie send da gerne en sms og Anette Christiansen vil hurtigst muligt vende tilbage.

Vi holder første runde samtaler i uge 33. Der kan indgå en logik test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Anden runde samtale er planlagt til uge 34.

Forventet tiltrædelse er 1. november 2022.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive trukket referencer og indhentet straffeattest.

Vi gør opmærksom på, at dette er et genopslag.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Administrations- og Servicestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, Herning

Del dette job

Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Herning
Brændgårdvej 10
7400 Herning
Tlf
72372897
Kontaktperson
 
Tlf
72371929
Adresse
7400 Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2022
Udløber
11-08-2022
Kviknummer
LJA-83805105
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kontor og administration, Økonomi, Jura og retsvæsen, Offentlig, Ledelse
Beliggenhed